Ievadam.
Šis raksts, kuru visu laiku pēc vajadzības papildināšu ar terminiem veltītām rindkopām, tapa, jo pie raksta par Liānas Langas(Bokšas) dzejas apraksta viens valodiski nabags cilvēks uzrakstīju komentāru. Nezināja vairākus literārus terminus, sāka apsaukāties. Biju spiests izdzēst komentāru, jo gribu literāri izglītotiem cilvēkiem atbilstošu sarunas līmeni, bet nezinītim un citiem šeit būs atbildes par jautāto. Pats cenšos izteikties maksimāli latviski un saprotami, nelietojot svešvārdus .Arī šis mājas lapas rakstos. Kā mēs kādreiz pie garda vīna pudeles smējām ar vienu paziņu, visnelatviskākā ir latviešu valodnieku zinātniskā valoda par latviešu valodu. Tas tāds atmiņās vēstīts ievads. Un par to, kas ir smadzeņu darbība literārā darba autoram, es gan šeit neskaidrošu. Lai arī man jautāja. Cik jau nu katram autoram to smadzeņu ir, un cik daudz no tām viņš māk lietderīgi nodarbināt, ir katram individuāli. Cilvēks nodarbina ļoti mazu daļu savu smadzeņu. Tad nu svešvārdu mīļotājiem ,kuri grib izlikties gudri un zinoši, bet nespējīgi to pašu pateikt mūsu, latviešu valodā, te būs iespēja iemācīties kādu terminu, lai to kādā apcerējumā varētu apzelēt, bet pārējiem, latvisku valodu mīlošajiem. uzzināt, ko tas gudrinieks gribēja pateikt, ja runātu latviski. ... |
Komentāri (0) | 2012-09-16 08:45 | Skatīts: 14348x Ieteikt draugiem TweetMe
Dalīties
|
|
1. Recenziju raksta pārsprieduma formā. 2. Recenzijai ir 3 daļas: Ievads, kurā sniegtas ziņas par darba autoru, režisoru, darba nosaukumu, žanru( traģēdija, komēdija, farss, melodrāma utt.), aplūkojamo tēmu, tās aktualitāti, arī darbības norises vietu, laikmetu ( diezgan bieži režisori praktizē darbības pārcelšanu uz citu laikmetu, ko recenzijā var novērtēt-izdevies vai nē) .Skatoties, kāds literārs materiāls izmantots izrādē, arī tas būtu jānovērtē. ... |
Komentāri (0) | 2012-08-15 10:25 | Skatīts: 7303x Ieteikt draugiem TweetMe
Dalīties
|
|
Dramaturģija ir attēlojošs literatūras veids: balstās uz sižetu un tēlu sistēmu, tajā rādītas personas notikumos. Autors nevar dot psiholoģisko raksturojumu, nevar pats motivēt tēla rīcību, visam jābūt dzirdamam personu runā un uz skatuves arī redzamam rīcībā un žestos. Raksturi atklājas darbībā, cīņā, konfliktos. Cīņa var būt ārēja (sociāla, sadzīves rakstura) un iekšēja (psiholoģiska). Lugas domātas skatuvei, tāpēc tām jābūt uzvedamām vienā vakarā. Tās nav tik plašas kā romāni. Darbojošos personu skaits -neliels, darbība - koncentrētāka, saistīta ar kādu vienu notikumu vai problēmu, kuras pamatā ir ass konflikts.
... |
Komentāri (9) | 2012-08-12 17:28 | Skatīts: 25221x Ieteikt draugiem TweetMe
Dalīties
|
|
Dzeja jeb poēzija (grieķu: ποίησις, poiesis) ir ... |
Komentāri (50) | 2012-08-06 14:36 | Skatīts: 86360x Ieteikt draugiem TweetMe
Dalīties
|
|
|
|